Obóz - miejsce, w którym znajdują się wszystkie legowiska kotów, stos świeżej zdobyczy; jest to swego rodzaju "dom";
Polana - miejsce, w którym wybudowano obóz klanu; może być zarośnięta trawą, ale też piaszczysta lub kamienista
Legowiska - miejsca pod krzewami, nory lub dziury w ścianach rowów, w których koty tworzą swoje gniazda. Można to porównać do pokoju.
Gniazdo - zwykle tworzone z mchu, owczej sierści lub piór; porównałabym to do pojedynczego łóżka
Stos świeżyzny - dołek w ziemi, w którym składa się złapaną zdobycz
Legowisko lidera - zwykle najwygodniejsze, choć nie największe, legowisko przeznaczone tylko dla lidera; jeśli chce, może spać ze swoim partnerem
Legowisko wojowników - tu śpią wojownicy oraz zastępca; młodzi wojownicy śpią na brzegach legowiska, gdzie jest najzimniej, natomiast doświadczeni w centrum, gdzie jest zazwyczaj najcieplej
Legowisko medyka - medyk w swoim legowisku przechowuje zioła, leczy koty oraz śpi
Legowisko uczniów - przeznaczone dla uczniów
Legowisko starszych - prawie równie wygodne co legowisko lidera; tutaj śpią starsi
Żłobek - zamieszkiwany przez kocięta oraz królowe, zwykle najlepiej chronione legowisko
Lider - Głowa całego klanu, jego serce i umysł. Słowo lidera jest Kodem Wojownika. Są zobowiązani przewodzić swemu klanu rozsądnie, by nie doprowadzić go do zagłady. Zarządza klanowe zebrania, wyznacza koty na nowe stanowiska, podejmuje decyzje za cały klan. Liderem staje się zastępca klanu po śmierci lub odejściu starego lidera. Odbywa on wtedy podróż do Księżycowej Łąki i otrzymuje dziewięć żyć od wojowników Klanu Gwiazd.
Bierze udział w patrolach, pozostawia jednak ich organizację zastępcy. Nadzoruje codzienne życie klanu. Mówi w imię całego klanu na Zebraniach. Prowadzi koty do walki. Słucha raportów z patroli, utrzymuje stały kontakt ze swoimi starszymi wojownikami i dyskutuje z nimi o sprawach klanu. Może otrzymywać przepowiednie od Klanu Gwiazd, musi o nich rozmawiać z medykami. Wypędza członków klanu, jeśli zajdzie potrzeba, kara koty niestosujące się do Kodu Wojownika.
Zastępca - Kot, który w przyszłości może zostać liderem po jego śmierci lub odejściu. Musi jednak wytrenować przynajmniej jednego ucznia. Zastępcy są wybierani przez liderów po śmierci poprzedników przed szczytowaniem księżyca.
Zastępca doradza liderowi, organizuje patrole, raportuje do lidera. Zastępuje lidera na Zebraniach, gdy przywódca nie jest w stanie poprowadzić klanu. Wciąż musi również wykonywać obowiązki normalnego wojownika.
Medyk - Kot, który rozmawia z Klanem Gwiazd i leczy chore koty. Medycy są szanowani przez wszystkie klany. Uważani są za szczególnie mądrych, nie ze względu na ich wiedzę o roślinach, a na więź z Klanem Gwiazd. Medycy bowiem otrzymują przepowiednie i znaki od Klanu Gwiazd, a ich zadaniem jest ich interpretacja. Medycy nie mogą mieć kociąt ani partnera. Medycy są poza klanowymi granicami terytoriów, muszą jednak przestrzegać swojego własnego kodu.
Muszą znać się na ziołach. Ich zadaniem jest ich przechowywanie, zbieranie i mądre używanie. Medycy leczą ranne koty, pomagają królowym przy porodzie, sprawdzają zdrowie członków klanu. Każdego półksiężyca odbywają podróż do Księżycowej Łąki by dzielić języki z Klanem Gwiazd. Towarzyszą zastępcy przy podróży po jego dziewięć żyć. Ćwiczą swojego ucznia, jeśli takowy jest. Muszą znać podstawy walki, by w razie potrzeby się bronić.
Wojownicy - Dorosłe koty, które polują i bronią swojego klanu. Trenują uczniów, jeśli takowi są. Starsi wojownicy są szanowani bardziej, niż młodzi, niedoświadczeni.
Uczniowie - Młode koty powyżej 6 księżyców, którym przydzielono mentora (wojownika), by ich uczył. Mentora dla ucznia wybiera lider. Trenują ze swoim mentorem, polują dla klanu (nigdy sami!), doglądają starszych, zbierają mech dla klanu.
Królowe - Kotki opiekujące się lub oczekujące kociąt. Po odchowaniu młodych, kotka wraca do zadań wojowników. Królowe karmią swoje kocięta, mogą również zająć się sierotami. Muszą edukować kocięta na temat pewnych aspektów życia klanu.
Starsi - Wojownicy zbyt starzy, by dalej sprawować obowiązki wojowników. Opowiadają historie, wcierają miętę lub inne pachnące zioła w ciało martwego kota. Nie muszą dołączać się do patrolów łowieckich czy zwiadowczych, ale mogą bronić obozu, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Kocięta - Młode koty poniżej 6 księżyców. Niesforne, pełne energii. Ich zadaniem jest przede wszystkim irytowanie i wchodzenie pod nogi wojownikom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz